субота, 4 жовтня 2025 р.

                     ЕКСПРЕС-ТЕСТ «СТАРТОВА                       ГОТОВНІСТЬ ДО РОБОТИ»  

Опис: В даній методиці готовність до роботи спеціаліста в закладі освіти представлена як 10 основних змістовних фрагментів, які зображені у вигляді лаконічних та зрозумілих графічних символів.

ІНСТРУКЦІЯ: Оцініть кожен графічний фрагмент у відповідності до ступеня готовності:

оптимальний рівень готовності – 3 бали;

достатній рівень готовності – 2 бали;

недостатній рівень готовності – 1 бал.

1. Мотиваційна та психоенергетична готовність 

2. Створення психологічно безпечного освітнього середовища (Кодекс БОС, просвітницькі та профілактичні заходи) 

3. Створення зонального психологічного кабінету (робоча зона, зона для індивідуальної роботи, зона для групових занять, зона релаксації)

4. Готовність до співробітництва з адміністрацією (план і графік роботи, проекти)

5. Готовність до співпраці з педагогічним колективом (ОПП консиліум, команда ППС, психологічна підтримка)

 

6. Готовність до супроводу здобувачів освіти (моніторинг, надолуження освітніх втрат, години психолога, гуртки та факультативи)

7. Готовність до співпраці з батьками (сайт, групи емоційної підтримки)

8. Налаштованість знарядь праці (науково-методичний, діагностичний та корекційний інструментарій)

9. Володіння психотехніками саморегуляції та психологічного відновлення.

10. Я – професіонал (розвиток загальних і спеціальних компетентностей та професійно-важливих якостей)

Результати тестування

Обробка

Підрахуйте загальну кількість балів ______________

Інтерпретація

від 10 до 15 балів – низький рівень готовності;

від 16 до 24 балів – середній рівень готовності;

від 25 до 30 балів – високий рівень готовності. 

Опитувальник професійної життєстійкості

Інструкція: Будь ласка, дайте відповіді на нижченаведені 24 запитання, обвівши кружечком відповідну цифру:

0 = ні; 1 = скоріше ні; 2 = важко сказати; 3 = скоріше так; 4 = так.

Бланк-опитувальник

Запитання

Відповідь

1

Чи отримуєте ви задоволення від процесу своєї роботи?

0   1   2   3   4

2

Чи подобається вам постійно бути в курсі робочих справ?

0   1   2   3   4

3

Чи виникає у вас стан певного піднесення, коли доводиться братися за нестандартні робочі справи?

0   1   2   3   4

4

Чи намагаєтесь ви постійно бути в курсі всіх своїх робочих справ?

0   1   2   3   4

5

Чи потрібне, на вашу думку, чітке планування роботи?

0   1   2   3   4

6

Чи підвищує вашу професійну відповідальність виникнення нестандартної ситуації?

0   1   2   3   4

7

Чи сильно вас захоплює взаємодія з колегами при розв’язанні поставлених завдань?

0   1   2   3   4

8

Чи вважаєте ви, що постійний взаємний контроль за діяльністю колег по роботі (в розумних межах) йде їй на користь?

0   1   2   3   4

9

Чи має бути повна мобілізованість природною реакцією групи колег, що спільно працюють на виникнення нештатних ситуацій?

0   1   2   3   4

10

Чи часто у думках ви повертаєтесь до справ поза робою?

 

0   1   2   3   4

11

Чи часто ви перевіряєте відповідність поставлених на роботі завдань тому, як вони виконуються?

0   1   2   3   4

12

Чи згодні ви з тим, що ефективне професійне зростання неможливе без постійного розв’язання нестандартних та відповідальних завдань?

0   1   2   3   4

13

Чи часто ви стикаєтесь у процесі своєї роботи з чимось цікавим та (чи) вартим уваги?

0   1   2   3   4

14

Чи часто у вас виникає занепокоєння, коли з якихось причин стає неможливим передбачити особливості своєї роботи наперед?

0   1   2   3   4

15

Чи сильно змінюється у вас настрій, коли на роботі доводиться вирішувати непередбачувані ситуації?

0   1   2   3   4

16

Чи часто обставини вашої роботи складаються так, що доводиться постійно тримати у фокусі уваги свої робочі справи?

0   1   2   3   4

17

Чи потрібний, на вашу думку, постійний моніторинг ходу професійної діяльності (своєї, колег, організації)?

0   1   2   3   4

18

Чи підвищується у вас бажання працювати у разі збільшення відповідальності за кінцевий результат роботи?

0   1   2   3   4

19

Чи перебуваєте ви в курсі робочих та позаробочих справ своїх колег?

0   1   2   3   4

20

Чи важко вам працювати з колегами, які не зовсім відкриті щодо ходу та результатів своєї та (або) спільної роботи?

0   1   2   3   4

21

Чи поліпшується ваша взаємодія з колегами, коли доводиться розв’язувати незвичні завдання?

0   1   2   3   4

22

Чи важко вас відволікти під час роботи на позаробочі питання?

 

0   1   2   3   4

23

Чи перевірка зайвий раз того, що робиш, йде тільки на користь кінцевому результату?

0   1   2   3   4

24

Чи згодні ви з тим, що працювати в умовах невизначеності має вміти кожний працівник?

0   1   2   3   4

 

Сума балів

 

 

Обробка результатів

Кількісний показник професійної життєстійкості за методикою складає сума балів за 24 питаннями (від 0 до 96).

Нормативні показники загального рівня професійної життєстійкості (у балах)

 

Рівень життєстійкості  

К-сть балів

1

Низький

0 – 53

2

Нижчий за середній

54 – 60

3

Середній

61 – 66

4

Вищий за середній

67 – 74

5

Високий

75 – 96

Кокун О. М., Мельничук Т. І. Резилієнс-довідник: практичний посібник. Київ: Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України. 2023. 25 с.



Немає коментарів:

Дописати коментар