Тренінгове заняття на тему: «СТОП- Булінг»
Мета: ознайомити здобувачів освіти з поняттям, формами та
структурою булінгу; виховувати почуття емпатії та переживання до дитини, яка
зазнає насильства; розвивати вміння пошуку шляхів виходу зі складної ситуації;
формувати навики відповідальної та безпечної поведінки, профілактику насилля в освітньому середовищі.
1. Вправа «Привітання»
Знайомство з учасниками групи, налаштування на сприйняття
нового матеріалу.
Психолог пропонує назвати своє ім’я та закінчити вислів:
«Я є подарунком в цьому світі тому що….»
(Я є подарунком в
цьому світі, тому що можу дарувати
любов і підтримку тим, хто цього потребує, надихати інших своїм прикладом і
спонукати до змін, вносити радість у повсякденність своїми усмішками і добрими
вчинками, а також відкривати нові горизонти через свої мрії та амбіції. Кожен
мій день – це можливість зробити світ трішки краще, наповнити його сенсом та
теплом.)
1.
Вправа "АРКУШ ПАПЕРУ"(5 хв.)
Психолог пропонує підліткам
зіжмакати аркуш паперу, а потім спробувати повернути його до початкового стану,
тобто, щоб аркуш паперу став знову гладеньким та рівненьким.
Запитання для обговорення
·
Чи може папір стати знову ідеально гладеньким?
·
А що відбувається з людиною коли вона чує образливі
слова?
· Чи можна відновити емоційне ставлення людини до кривдника сказавши «пробач». Підсумок: образити людину легко, а повернути довіру довготривалий процес.
Мозковий штурм "Що таке булінг"
Мета: ознайомити підлітків з поняттям булінгу, соціальними
ролями у булінгу та стилями їх поведінки.
Сьогодні серед учнівської молоді надзвичайно загострилася
проблема насильства, здійснюваного самими дітьми один до одного.
Останніми роками визнано поширення такого явища, як
булінг. Ви запитаєте що це таке : булінг
у перекладі з англійської - хуліганити, грубіянити, визначається, як утиск,
цькування, дискримінація. Форма
психічного насильства у вигляді травлі, бойкоту, насмішок, дезінформації,
псування особистих речей, фізичної розправи тощо . Це тривалий процес свідомого
жорстокого ставлення (фізичного і психічного) з боку дитини або групи дітей до
іншої дитини або дітей. Це агресивна та вкрай неприємна поведінка однієї дитини
або групи дітей по відношенню до іншої дитини, що супроводжується постійним
фізичним і психологічним тиском.
Причин булінгу — безліч. А тим, кого булять, може виявитися кожен, хто не
вписався у рамки того чи іншого колективу.
Існують 4
головні компоненти булінгу
- агресивна
і негативна поведінка;
- здійснюється регулярно;
- відбувається у відносинах, учасники яких мають неоднакову владу;
- така поведінка є навмисною.
Запитання
- «чи помічали ви прояви
булінгу у вашій групі».
ПАМʼЯТАЙТЕ!
• Ви маєте право відмовитися робити те, до чого вас примушують силою або
образливими, злими словами.
• Ваша власність належить тільки вам.
• Ви маєте право на допомогу.
Притча «Скільки важить сніжинка?»
Одного разу маленька синичка, сидячи на засніженій гілці
дерева, запитала в дикого голуба:
— Скільки важить одна сніжинка?
— Не більше, ніж нічого, — відповів він їй.
— Тоді я хочу розповісти тобі дуже цікаву історію, —
вела далі синичка. — Одного разу я сиділа на ялиновій гілці, й почався
снігопад. Це ще не була віхола, й легкі сніжинки спокійно лягали на дерева. Я
нарахувала 7435679 сніжинок, які опустилися на ялинову гілку. І коли остання
сніжинка, що, як ти сказав, «важить не більше, ніж нічого», впала на неї —
гілка зламалася. — Після цього синичка злетіла, залишивши голуба у глибокій
задумі.
Скільки важать наші слова?
Часом ті слова, які «не важать» нічого, наші вчинки, які
ми робимо, непомітні для нас самих, лягають великою образою й болем на інших. І
під таким тягарем може зламатися кожна людина. Я точно знаю, що хоча б раз, але
кожен із нас завдавав образи іншим, навіть не зауважуючи цього.
Насправді слова, з якими ми звертаємося одне до одного,
важать дуже багато: добрими, лагідними
можна підняти людині настрій, зробити її щасливою, а злими і жорстокими —
засмутити, образити, принизити і навіть убити. Про це потрібно пам’ятати
під час спілкування і конфлікту, щоб не зіпсувати стосунків назавжди.
Я
щиро вірю і повністю впевнена, що кожен з вас вживатиме такі слова, що
підніматимуть настрій іншим, щоб будувати і не руйнувати. Адже те, що ми говоримо так чи інакше лишає
слід у серці людини, якій ми це сказали. Ваша група – це маленька сім’я. Мені,
та й вам, хотілося б, щоб у нашій сім’ї завжди панувало добро, взаємоповага,
не було сварок, лихослів’я. А ваша група– це ще й частинка більшої сім’ї –
нашого училища.
Я
переконана, що кожен із вас прагне, щоб наше училище стало територією Добра.
Тому пам’ятайте правило, яке називають ЗОЛОТИМ
«Усе, що хочете аби робили вам люди, те робіть їм і ви»
Пропоную вам взяти ось таку сніжинку до рук і
передати товаришу, що сидить поруч зі словами «Ти найкращий, бо…»
Дякую вам за гарно проведений час. Поаплодуймо
один – одному.
Немає коментарів:
Дописати коментар