понеділок, 17 січня 2022 р.

                          

                    ПРАКТИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

Спочатку підготуйте місце для занять

При­беріть зі столу зайві речі, зручно розташуйте необхідні підручники, посібники, зошити, папір, олівці. Можна ввести в інтер’єр кім­нати жовтий і фіолетовий кольори, оскільки вони підвищують інтелектуальну активність. Для цього буває достатньо якоїсь картинки в цих тонах.

Складіть план занять

Плануючи кожен день підготовки, необхідно чітко визначити, що саме сьогодні вивчатимете. Не взагалі: «Трохи позаймаюся», — а які саме розділи і теми.

Почніть зі складнішого

З того розділу, який знаєте найгірше. Але якщо вам важко «розгойдатися», можна почати з того ма­теріалу, який найбільш цікавий і приємний. Можливо, поступово увійдете до робочого ритму, і справа піде.

Чергуйте заняття і відпочинок

Скажімо, 40 хвилин занять, потім 10 хвилин — перер­ви. Можна у цей час помити посуд, полити квіти, зробити зарядку, прийняти душ.Не треба прагнути до того, аби прочитати і запам’ятати напам’ять увесь підручник. Корисно структурувати матеріал, складати плани, схеми, причому бажано їх записува­ти. Плани корисні і тому, що за ними легко повторити якийсь матеріал.

Як запам’ятовувати матеріал?

Психологи встановили, що наша оперативна пам’ять при одночасному сприйнятті здатна утри­мати і потім відтворити в середньому лише сім об’єктів. Тому матеріал краще розбити на смислові шматки, бажано, аби їх було не більше семи. Смислові шматки матеріалу необхідно укрупнювати й узагальнювати, виражати головну думку однією фразою.Не слід квапитися, за будь-яку ціну запам’ятовувати складний текст, не розібрав­шись у його внутрішніх зв’язках, не зро­зумівши міркувань автора. Серед другоряд­ного потрібно виявити найголовніше.

Використовуйте асоціації

Якщо в матеріалі, який ви вивчаєте, мало внутрішніх зв'язків — озирніться довкола. Уявіть обстановку, в якій ви вивчали ма­теріал, і ви пригадаєте його, адже отримані одночасно враження запускають механізм згадування.

Як повторювати?

Перекажіть текст свої­ми словами, і ви легше його запам'ятаєте, аніж просто прочитавши багато разів, — адже це активна розумова праця. Загалом, будь-яка аналітична робота з текстом доз­воляє краще його запам'ятати. Це може бути перекомпонування матеріалу, знахо­дження парадоксальних формулювань для нього, залучення контрастного фону або матеріалу тощо.

Конспектування

Виявляється, текст мож­на сильно скоротити, представивши його у вигляді схеми — «зірки», «дерева», «дужки» тощо. При цьому сприйняття та якість запам'ятовування значно покращуються че­рез образність запису.

Таким чином, вам необхідно розбити великий текст Не більш ніж на 7 частин, пов'язати ці частини між собою, виділити опори (слова і думки, що стоять за ними) і завчити їх.

·                     Готуємось до ЗНО.Практичнірекомендації

Немає коментарів:

Дописати коментар